wroclaw.pl strona główna

ALERT! Duże utrudnienia na autostradzie A4 pod Wrocławiem

  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. ZARweek, czyli zwieńczenie 20 lat działalności Teatru ZAR

To uhonorowanie 20. sezonu Teatru ZAR. Zaplanowano spektakle, instalacje scenograficzne i oprowadzania

Data publikacji: Autor:

| aktualizacja: Edytuj w ACMS

„Materiały do Pokojówek”, „Medee. O przekraczaniu”, „Szeol | שְׁאוֹל” oraz „Nikt (nie) spotyka Nikogo” – trzy dni i cztery spektakle. A do tego instalacje scenograficzne z oprowadzaniem. Teatru ZAR pokazuje to, co najlepsze. Zobacz program ZARweek.

Reklama

ZARweek (24–26 maja) to finałowa część obchodów 20 lat działalności artystycznej Teatru ZAR. Jubileusz rozpoczął się w październiku 2023 roku koncertem „Anamnesis”, a zakończy czterema spektaklami: „Materiały do Pokojówek”, „Medee. O przekraczaniu”, „Szeol | שְׁאוֹל” oraz „Nikt (nie) spotyka Nikogo”.

Teatr ZAR ma dwie charakterystyczne cechy. Po pierwsze, podejmowane działania nastawione są przede wszystkim na rozwój twórców, stąd w wyniku własnych poszukiwań członków zespołu wyłoniły się nowe konstelacje artystyczne. Po drugie, prezentowane spektakle to nie estetyczne działanie. Aktorzy poruszają w nich ważne społeczne i polityczne kwestie.

<p>Scena ze spektaklu "Medea. O przekraczaniu", Teatr ZAR&nbsp;</p> fot. Tobiasz Papuczys
Scena ze spektaklu "Medea. O przekraczaniu", Teatr ZAR 

Spektakle ZARweek 24–26 maja

„Materiały do Pokojówek”

W spektaklu Studia WACHOWICZ/FRET poruszono problem prawa kobiet do samostanowienia. Wystąpi Josephine Ann Endicott, która w latach 1973–1987 była członkinią Teatru Tańca Piny Bausch w Wuppertalu (Tanztheater Wuppertal Pina Bausch), a obecnie rekonstruktorka wczesnych przedstawień tej niemieckiej reżyserki.

  • Piątek 24 maja, sobota 25 maja godz. 19.00
  • Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego
  • Bilety: 30 i 40 zł

„Medee. O przekraczaniu”

Spektakl Teatru ZAR poświęcony jest problemom migracji. W spektaklu wezmą udział: Marjan Vahdat – irańska śpiewaczka, która w swojej twórczości czerpie z perskiej tradycji wokalnej, uchodźczyni pozostająca na wygnaniu z powodu złamania zakazu publicznego wykonywania pieśni przez kobiety w Iranie; oraz Selda Őztűrk – współzałożycielka, wokalistka i perkusistka zespołu taneczno-muzycznego Kardeş Türküler, wykonującego pieśni ludowe w formie chorałowej m.in. tureckie, kurdyjskie, azerskie i ormiańskie.

  • Sobota 25 maja godz. 20.30, niedziela 26 maja godz. 20.00
  • Scena w namiocie, Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego
  • Bilety: 30 i 40 zł

„Szeol” | שְׁאוֹל

Tematem seansu teatralnego Studia WACHOWICZ/FRET jest sprzeciw wobec zaostrzenia prawa aborcyjnego.

  • Sobota 25 maja godz. 23.00
  • Sala Teatru Laboratorium Instytutu Grotowskiego
  • Bilety: 30 i 40 zł

„Nikt (nie) spotyka Nikogo”

Spektakl Aleksandry Kugacz-Semerci i Mertcana Semerci o wyobcowaniu.

  • Niedziela 26 maja godz. 17.00
  • Scena w namiocie, Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego
  • Bilety: 30 i 40 zł

<p>Scena ze spektaklu "Nikt (nie) spotyka Nikogo": Aleksandra Kugacz Semerci, Mertcan Semerci</p> fot. Tobiasz Papuczys
Scena ze spektaklu "Nikt (nie) spotyka Nikogo": Aleksandra Kugacz Semerci, Mertcan Semerci

Instalacje scenograficzne z oprowadzaniem

Spektaklom będą towarzyszyć prezentacje instalacji scenograficznych – instrumentariów generujących dźwięk – stworzonych do spektakli: „Materiały do Pokojówek”, „Medee. O przekraczaniu” oraz „Nikt (nie) spotyka Nikogo”.

Dla osób z dysfunkcjami słuchu

Zorganizowane będzie oprowadzanie z tłumaczeniem na PJM po instalacji do spektakli „Medee. O przekraczaniu” i „Nikt (nie) spotyka Nikogo”.

  • Sobota 24 maja godz. 12.00–16.00
  • Scena w namiocie, Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego
  • Wstęp wolny

<p>Scena ze spektaklu "Nikt (nie) spotyka Nikogo": Aleksandra Kugacz Semerci, Mertcan Semerci</p> fot. Tobiasz Papuczys
Scena ze spektaklu "Nikt (nie) spotyka Nikogo": Aleksandra Kugacz Semerci, Mertcan Semerci

Dla osób z dysfunkcjami wzroku

Oprowadzanie dotykowe (touch tour) z audiodeskrypcją po instalacji scenograficznej do spektaklu „Materiały do Pokojówek”.

  • Niedziela godz. 12.00–16.00
  • Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego
  • Wstęp wolny

Osoby wrażliwe na duże natężenie bodźców słuchowych i wzrokowych

Dla nich przewidziano tzw. ciche godziny z tłumaczeniem Elżbiety Resler.

  • Sobota i niedziela w godz. 14.00–15.00
  • Bilety: 1 zł, do nabycia w miejscu wydarzenia

Źródło: materiały prasowe

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama