wroclaw.pl strona główna

UWAGA! Ryanair zmieni wymiary podręcznego bagażu bezpłatnego

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Gdzie powstają nowe trasy rowerowe?

Niebawem pomkniemy kolejnym odcinkiem Promenady Krzyckiej, już jeździmy nowym duktem wzdłuż Oławy, a budowa kolejnych dróg dla rowerzystów (i nie tylko) trwa. O tym, gdzie powstanie kolejna droga rowerowa, często bezpośrednio decydują mieszkańcy. Wiele z tych przedsięwzięć to bowiem zwycięskie projekty zgłaszane do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Gdzie i co powstanie można na bieżąco sprawdzać na #inwestycjeWRO.

Reklama

Wszystkie miejskie inwestycje ujęte są na interaktywnej mapie #inwestycjeWRO. Stosując filtry można przeglądać np. tylko te rowerowe na swoim osiedlu. Albo według roku zakończenia budowy. 

Promenada Krzycka - za chwilę otwarcie

Pod koniec XIX wieku zaczęto zagospodarowywać tereny przylegające do powstałego nasypu kolejowego. Początkowo trasa pomyślana jako zielony łącznik pomiędzy parkiem Południowym i Grabiszyńskim. Później zyskała nazwę na cześć jednego z orędowników jej powstania, dyrektora Ogrodów Miejskich Hugo Richtera. Założenia szlaku rozwijały się, wraz z wkraczaniem na te tereny zabudowy miejskiej. 

Tym śladem powstaje teraz promenada Krzycka, trasa spacerowa i rowerowa. Odcinek od Spiskiej do Ślężnej jest już gotowy, czeka tylko na odbiory. Za chwilę będzie można przejechać promenadą od wzgórza Tarnogajskiego do parku Południowego. To już solidny 4-kilometrowy trakt.

Odcinek Spiska-Ślężna powstał kosztem 3,7 mln zł. Projekt WBO nr 12 z 2022 roku zrealizował ZDiUM.

Nowa trasa wzdłuż Oławy

Niezmiernie przyjemnie korzysta się z drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Oławy. Mimo że to niemal centrum miasta, to wrażenia są takie, jakby duktem przemierzało się tereny wzdłuż dzikiej rzeki. Stąd też określenie wrocławska Amazonia. Oława w tym miejscu jest szczególnie urokliwa, a wybudowany wzdłuż niej trakt pieszo-rowerowy między kładką Siedlecką a mostem Rakowieckim pozwala podziwiać przyrodę.

Na tę trasę również głosowali wrocławianie. Choć droga jest jedna, to złożyły się na nią dwa projekty WBO: nr 4 z 2020 roku i nr 9 z 2021.

Na wylocie, czyli rowerem do Kątów Wrocławskich

Na ul. Mokronoskiej, od Kwiatkowskiego do granicy miasta, powstaje 500-metrowa droga rowerowa. Znacznie ułatwi ona komunikację między Mokronosem Dolnym (gmina Kąty Wrocławskie) a miastem. Po stronie Kątów Wrocławskich trakt rowerowy do granicy Wrocławia powstał wcześniej.

W tym roku zakończyła się budowa 230-metrowego połączenia ze Smolcem i Krzeptowem (również gmina Kąty Wrocławskie). Ulicą Żwirki i Wigury Zachodnią rowerzyści mogą poruszać się znacznie bezpieczniej. Inwestycja nie była łatwa, bowiem wymagała przesunięcia ogrodzenia lotniska, a to od strony formalno-prawnej nie było proste.

Nowe inwestycje, nowe ścieżki

W gęstej zabudowie, przy ważnych ciągach komunikacyjnych, trudno jest pogodzić wszystkich użytkowników ruchu. Nowe ścieżki rowerowe powstają tam, gdzie jest to możliwe. Są wydzielone trasy na świeżo wyremontowanej ulicy Pomorskiej, a właśnie kończy się budowa na sąsiedniej Dubois.

Będzie również trakt rowerowy na Pułaskiego. Powstaje projekt przebudowy odcinka od Kościuszki do Małachowskiego. Nieco dalej od centrum też sporo się dzieje, choćby w ciągu ulicy Żmigrodzkiej.

Sporo nowych rowerowych możliwości przybyło w związku z wybudowaniem alei Wielkiej Wyspy. Aleja powstała wraz z infrastrukturą rowerową, którą wpięto w istniejący system ścieżek rowerowych. Druga wielka drogowa inwestycja – przebudowa Kosmonautów i budowa ul. 11 Listopada również wprowadziła nowe kierunki podróżowania.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama