wroclaw.pl strona główna

Z miasta Światła, które ratują życie smartfonowym zombie

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Przelot dronem nad trasą tramwaju na Psie Pole

Na Psie Pole przewidywane są dwa warianty trasy. Dobiegają końca konsultacje społeczne, a ich efekt w postaci rekomendacji poznamy w trzecim kwartale tego roku. Dronem przelecieliśmy od al. Brücknera, gdzie nowe tory będą się zaczynać, aż do cmentarza przy ul. Kiełczowskiej, gdzie będzie pętla z parkingiem P+R.

Reklama

Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)

Dwa najbardziej optymalne warianty opracowali eksperci przeanalizowaniu 10 opcji. Brali pod uwagę kryteria społeczne i ekonomiczne: sprawdzili, jak wielu obecnych mieszkańców i tych w dalszej przyszłości – czyli w 2050 roku – miałoby łatwy dostęp do przystanków. Odrzucone zostały także warianty najdroższe w przeliczeniu na jednego mieszkańca.

Tramwaj na Psie Pole z drona

Najkorzystniejsze są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie prowadzą wzdłuż Brücknera do Krzywoustego, a dalej przez most nad Widawą (który musi zostać zbudowany) i tu proponowane są już dwa warianty.

Według jednej propozycji trasa przebiega bliżej rzeki w korytarzu ulicy Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. W drugiej prowadziłaby w stronę ronda Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na ul. Kiełczowskiej.

<p>Mapa przedstawia dwa rekomendowane warianty przebiegu trasy tramwjowej na Psie Pole</p> Źródło: UMW
Mapa przedstawia dwa rekomendowane warianty przebiegu trasy tramwjowej na Psie Pole

Przy nekropolii mogłaby powstać pętla tramwajowa z parkingiem Park & Ride. To dogodna lokalizacja także dla mieszkańców sąsiedniej gminy oraz pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej w dniu Wszystkich Świętych.

6 km torowiska na Psie Pole

Każdy z wariantów to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi każdego z wariantów potrzeba 12 tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to 830 milionów złotych, bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru. W kwocie uwzględniono także potrzebę przebudowy ul. Wyszyńskiego wraz z budową trasy tramwajowej, bo tramwaj na Psie Pole wymaga wzmocnienia układu tras także w centrum.

<p>Grafika przedstawia dalsze kroki w inwestycji o nazwie Tramwaj na Psie Pole. I kwartał 2025 - konsultacje społeczne. III kwartał 2025 - wydanie rekomendacji. IV kwartał 2025 - przetarg na oprcacowanie koncepcji programowo-przestrzennej&nbsp;&nbsp;</p> Źródło: UMW
Grafika przedstawia dalsze kroki w inwestycji o nazwie Tramwaj na Psie Pole. I kwartał 2025 - konsultacje społeczne. III kwartał 2025 - wydanie rekomendacji. IV kwartał 2025 - przetarg na oprcacowanie koncepcji programowo-przestrzennej  

Podczas opracowywania studium analizowano m.in. warianty prowadzące od strony Zalesia, Kowal, Swojczyc. W tych przypadkach koszty realizacji byłyby jeszcze większe a efektywność inwestycji była znacznie mniejsza. Trasa dojazdu do centrum byłaby dłuższa, obsługiwałaby mniejszą liczbę mieszkańców, a dodatkowo prowadziłaby przez tereny cenne przyrodniczo albo wymagające budowy dodatkowych nowych mostów oraz wiaduktów.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama