Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Trasa o długości 14 km zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie i Bardo. Powstaną dwa węzły drogowe: Ząbkowice Śląskie Wschód (na połączeniu z drogą wojewódzką nr 385) oraz Bardo (na połączeniu z obecną drogą krajową nr 8).
Na tym odcinków wybudowanych zostanie:
- pięć mostów, w tym cztery będą pełnić jednocześnie funkcje przejść dla zwierząt,
- siedem wiaduktów nad drogą ekspresową,
- wiadukt nad linią kolejową,
- dwa wiadukty, które pełnić będą funkcje przejść dla zwierząt.
S8 w sześciu ratach
Budowę 87 km drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem GDDKiA podzieliła na sześć odcinków. To przedłużenie kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi.

W przyszłości odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce i Łagiewniki Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu rezerwę w pasie dzielącym.
GDDKiA poznała już zainteresowanych budową odcinka od Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich (podzielonego na dwa zadania) o długości 17,1 km. Pisaliśmy o tym tutaj.
S8 Bardo-Kłodzko jeszcze analizowany
W trakcie prac przygotowawczych jest jeszcze odcinek z Barda do Kłodzka. Ich efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach GDDKiA wskaże wariant preferowany dla którego złoży wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zakończenie całej inwestycji, oddanie kierowcom trasy z Wrocławia do Kłodzka GDDKiA planuje w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.