Kiedy rozpoczęcie inwestycji? Już w ten weekend, 12 marca.
Na początku będzie przygotowany m.in. tor wewnątrz tunelu, którym w trakcie zasadniczych robót będą jeździć pociągi pasażerski i towarowe.
- Zakres prac został uzgodniony z przewoźnikami i ujęty w rozkładzie jazdy. Planowane na ok. 4 tygodnie roboty wymagać będą zmian w ruchu kolejowym – obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje dla podróżnych są dostępne na peronach, a także na portalu pasażera – informuje PKP.
Wielka przebudowa tunelu kolejowego: odnowione ok. 300 metrów
Nowoczesna technologia pozwoli na to, że pociągi będą jeździć tunelem a zmiany w ruchu kolejowym będą minimalne.

Przy inwestycji wykorzystana zostanie specjalna maszyna typu „TEM” w technologii robót „tunel w tunelu”.
Prace obejmą gruntowne odnowienie ok. 300 m tunelu: rozebrana zostanie kamienna obudowa obiektu, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Sprawne przejazdy - na całe lata - zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej.
Wielka przebudowa tunelu kolejowego: pociągi będą jeździły po dwóch torach
- Głównym efektem prac – obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji tunelu koło Trzcińska – będzie „powiększenie” skrajni obiektu i zwiększenie możliwości organizacji połączeń kolejowych. Tunel umożliwi równoczesny przejazd pociągów po dwóch torach. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa – czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych.

Wielka przebudowa tunelu kolejowego na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów
Tunel trzciński to trzystumetrowy obiekt z połowy XIX wieku. Obiekt, wykorzystywany w ruchu pasażerskim i towarowym m.in. do obsługi kopalni odkrywkowych, znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska, na linii Wrocław – Jelenia Góra (linia kolejowa nr 274).