Posiadając bilet MPK możemy bezpłatnie zostawić auto i przesiąść się do tramwaju czy autobusu. Na takim podejściu zyskują wszyscy mieszkańcy - centrum jest mniej zakorkowane, a przede wszystkim mniej zanieczyszczone. Natomiast kierowca zdejmuje z siebie szukanie wolnego miejsca do zaparkowania i konieczność zapłaty za nie.
Te parkingi mają szczególne znaczenie dla dojeżdżających spoza Wrocławia. Mogą bezproblemowo i bezpiecznie pozostawić swój samochód i przesiąść się do komunikacji miejskiej. W 36 lokalizacjach mamy 2,5 tys. miejsc postojowych, ale chcemy system P+R wynieść na wyższy poziom. Dlatego planujemy stworzenie kolejnych ponad 2 tys. miejsc. Na część lokalizacji mamy już dofinansowanie i te parkingi powstaną do 2027 roku. Powstanie innych związane jest często z dużymi projektami komunikacyjnymi, jak na przykład P+R przy Kajdasza jest elementem trasy autobusowo-tramwajowej na Jagodno.Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności
Pozostawienie auta na P+R jest bezpłatne dla posiadaczy biletów MPK. Może być to ten, który mamy zakodowany na Urbancard lub zwykły czasowy, ale minimum 24-godzinny. Część parkingów P+R jest otwarta, dostępna dla wszystkich.
Dodatkowo korzystając z komunikacji nierzadko jest w stanie zaoszczędzić trochę czasu jadąc wydzielonym torowiskiem czy buspasem.
Parkingi P+R to ważny element pakietu drogowego przygotowanego przez miasto, na który składa się lista ulic do rozbudowy, przebudowy czy remontu. Wszystkiego o pakiecie drogowym dowiesz się z tego artykułu:
Zobacz, gdzie powstaną nowe miejsca postojowe:
| Do realizacji | ||||
| Lokalizacja parkingu P+R | Status | Liczba miejsc postojowych P+R | Co towarzyszy parkingowi? | Uwaga/opis | 
|---|---|---|---|---|
| Leśnica
 (stacja kolejowa)  | 
ZIT III etap | 66 | Przystanek kolejowy, B+R, WRM | Planowana budowa parkingu w ramach systemu P+R | 
| Brochów
 (stacja kolejowa - etap II)  | 
ZIT III etap | 80 | Przystanek kolejowy, B+R, WRM | Planowana budowa parkingu w ramach systemu P+R | 
| Wołowska
 (stacja kolejowa)  | 
ZIT III etap | 165 | T+(B+R) | Parkingi przy trasie tramwajowej | 
| Pracze
 Odrzańskie  | 
ZIT III etap | 85 | Przystanek kolejowy, B+R | Parking przy przystanku kolejowym | 
| Planowane | ||||
| Lokalizacja parkingu P+R | Status | Liczba miejsc postojowych P+R | Co towarzyszy parkingowi? | Uwaga/opis | 
|---|---|---|---|---|
| Maślice
 ul. Główna  | 
Plan/projekt | 50 | Pętla tramwajowa, przystanek | Planowana budowa pętli tramwajowo-autobusowej, P+R zintegrowany z planowanym przystankiem kolejowym Wrocław Maślice w ramach inwestycji: Budowa wydzielonej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Maślickiej we Wrocławiu | 
| Swojczyce
 ul. Chałupnicza  | 
Plan/projekt | 166 | Pętla tramwajowa, B+R, WRM | Pętla tramwaju na Swojczyce w rejonie ul. Chałupniczej w ramach inwestycji: Budowa wydzielonej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Swojczyckiej we Wrocławiu | 
| Jagodno
 ul. Kajdasza  | 
Plan/projekt | 57 | Pętla tramwajowo-autobusowa, B+R, WRM | Rejon planowanej pętli przy ul. Kajdasza i budowa pętli tramwajowo-autobusowej, P+R i B+R w ramach inwestycji: Budowa trasy tramwajowej na Jagodno we Wrocławiu od ul. Świeradowskiej do pętli przy ul. Kajdasza, możliwość dobudowy parkingu wielopoziomowego | 
| Borowska
 Szpital  | 
Plan/projekt | 50 | W ramach inwestycji tramwaj Borowska Szpital w rejonie planowanej pętli i przystanku kolejowego na Towarowej Obwodnicy Wrocławia | |
| Książe
 ul. Opolska  | 
Plan | 250 | Pętla tramwajowa, autobusowa, B+R, WRM | Rejon planowanej pętli przy ul. opolskiej w ramach inwestycji Alei Opolskiej i przedłużenia tramwaju na Księże, pętla tramwajowa i autobusowa | 
| Wrocław Zachodni
 (przystanek kolejowy)  | 
Plan/projekt | 400 | Przystanek kolejowy | Rejon ul. Awicenny jako element I etapu budowy cmentarza Awicenny – policzone parkingi P2+P3 z projektu | 
| Klecina
 ul. Kupiecka  | 
Plan | 50 | Pętla tramwajowa, autobusowa, B+R, WRM | Rejon ul. Kupieckiej i planowanej pętli tramwajowej w ramach inwestycji: Budowa wydzielonej trasy tramwajowej na Klecinę | 
| Psie Pole
 (stacja kolejowa – etap V)  | 
Plan | 40 | Pętla tramwajowa, autobusowa, B+R, WRM | Planowana rozbudowa parkingu w ramach systemu P+R | 
| Osobowice AOW
 (przystanek kolejowy – etap II)  | 
Plan | 159 | Przystanek kolejowy, B+R | Planowana budowa parkingu w ramach systemu P+R na 135 mp. na terenie KOWR | 
| Wojnów
 (rejon przystanku kolejowego – etap II)  | 
Plan | 158 | Przystanek kolejowy, B+R | Rewitalizacja linii kolejowej 292, parking na terenie KOWR | 
| Wojszyce –
 Grota-Roweckiego przy WOW  | 
Plan | 175 | Pętla autobusowa – gmina sąsiednia – teren KOWR | Parking w ramach nowej pętli autobusowej przy ul. Grota-Roweckiego w rejonie ronda WOW, projektowanie wspólnie z gminą sąsiednią jako inwestycja aglomeracyjna | 
| Bieńkowice
 ul. Libańska  | 
Plan | 50 | Pętla autobusowa | Parking w ramach nowej pętli autobusowej przy ul. Libańskiej, projektowanie wspólnie z gminą sąsiednią jako inwestycja aglomeracyjna | 
| Wrocław
 Świniary  | 
Plan | 52 | ||
| Zakrzów
 ul. Okulickiego  | 
Plan | 65 | Przystanek kolejowy | Linia do Trzebnicy | 
| Wrocław Klecina
 (przystanek kolejowy)  | 
Plan | 35 | ||
| Kiełczów
 Cmentarz  | 
Plan | 400 | Pętla tramwajowa | Rejon ul. Awicenny jako element etapu budowy cmentarza - policzone parkingi z projektu, powiązanie z tramwajem na Psie Pole |