Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Według badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, 63 proc. z nas planuje w sylwestrową noc zostać u siebie, w towarzystwie najbliższych. Prywatkę organizowaną we własnym mieszkaniu lub u znajomych wybierze jedna czwarta osób, wyjazdy 4 proc., imprezę w lokalu 3 proc., a teatr, kino i plener jedynie 2 proc.

O ile Boże Narodzenie celebrują niemal wszyscy - prawie 98 proc. - to już świętowanie sylwestra w dużym stopniu zależne jest od wieku i grubości portfela – wynika z badania zleconego przez BIG InfoMonitor. Wśród 18-24 latków, w ten czy inny sposób, bawić się będzie 60 proc. osób, podczas gdy w gronie 65 plus - 26 proc.
Sylwester 2023 - bawią się bogaci
Na jeszcze większe podziały wpływa nasz status materialny. Wśród osób, które żyją na granicy ubóstwa na zabawę pozwoli sobie jedynie co dziesiąty, a wśród zamożnych – 6 na 10 ankietowanych.
Sylwester mocno podrożał
Czy wysoka wciąż inflacja będzie miała wpływ na nasze sylwestrowe plany? Na sylwestrowe zakupy przeznaczymy w tym roku średnio o 32 proc. więcej niż rok temu: 258 zł zamiast 195 zł.
Według badania zleconego przez prowadzący rejestr dłużników BIG InfoMonitor, blisko połowa z nas (48 proc.) chce się zmieścić w przedziale od 100 do 200 zł. Zdecydowanie przybyło jednak osób, które na sylwestra i Nowy Rok zakładają wydać więcej niż 200 zł. Ich udział wzrósł z 23 do 30 proc.

Dla przykładu, ponad 500 zł deklarowało na zabawę w 2022 roku 5 proc. badanych, a obecnie już 8 proc. O 1 punkt procentowy (czyli do 10 proc. badanych w 2023 r.) wzrosła także liczba osób chcących zmieścić się w przedziale 300-500 zł.
Badanie Quality Watch "Wydatki świąteczne i Sylwestrowe Polaków” dla BIG InfoMonitor wykonane zostało w dniach 1-4 grudnia 2023, metodą CAWI wśród reprezentatywnej grupy Polaków w wieku 18+. Próba 1078 osób. |