Oryginalna i nowoczesna kampania „Wrocław Miasto Przygody”
W piątek 13 grudnia w Dolnośląskim Centrum Filmowym na gali Miasta Przygody (organizowanej przez Wrocławską Organizację Turystyczną – WROt przy wsparciu Urzędu Miejskiego Wrocławia) obecni byli członkowie i pracownicy WROt, pracownicy Wydziału Promocji Miasta i Turystyki w latach 2022-2024, członkowie Wrocławskiej Rady Turystyki, ekipa filmowa, która wyprodukowała spot będący osią kampanii turystycznej, partnerzy oraz zaproszeni goście.


Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, dodał, że gala jest podsumowaniem dwóch lat działań związanych z realizacją kampanii, ale przede wszystkim okazją do podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powodzenia Miasta Przygody.

O idei kampanii, jej początkach opowiadał Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta, który przypomniał, że inspiracją okazały się spoty promocyjne... Dubaju, każdy w innej konwencji – thrillera, kryminału, romansu i komedii. Stąd pojawił się pomysł, ale na film przygodowy, który udało się nakręcić zaledwie w 3 dni!

Prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu, który zaproponował historyczno-legendarny motyw kampanii (legenda o skarbie opactwa na Ołbinie) mówił o kampanii jako o nieprawdopodobnej synergii, a o filmie (którego wiele scen powstało właśnie w Muzeum Narodowym) jako sukcesie, który wzbudził ciekawość i zainteresowanie widzów w Polsce i na świecie.
Reżyser i scenarzysta spotu Michał Zieliński (Grupa MagicLine), dzielił się wspomnieniami z planu i współpracą z aktorami – Danielem Olbrychskim, Marianną Zydek i Piotrem Nerlewskim.

Mówił też o wyborze konwencji. – Zdecydowaliśmy się na film przygodowy, bo każdy kocha i rozumie przygodę – podkreślał.
Jak promowano „Wrocław Miasto Przygody”
W ramach kampanii Wrocław Miasto Przygody w 2023 roku Wrocław promował się w kinach w 7 największych miastach Polski – spot w formie zwiastuna fikcyjnego filmu przygodowego obejrzało niemal 600 tysięcy osób.
Prawie 300 billboardów w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Katowicach i Gdańsku zachęcało do odwiedzenia miasta.
Prowadzone również były działania w przestrzeni internetowej. W 2024 roku spot został zdubbingowany na 4 języki – angielski, niemiecki, czeski, hiszpański i promowany w przestrzeni internetowej w sześciu krajach – Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, Hiszpania, Norwegia, Finlandia i Niderlandy – osiągając 17 milionów wyświetleń na Facebooku i Instagramie.
Na portalu Youtube poza granicami Polski spot obejrzano 308 tysięcy razy, co dało razem 3622 godziny półminutowego materiału.
Ponadto opracowane zostało 8 tras turystycznych (m.in. rodzinna, zielona, odrzańska, rowerowa) zarówno w wersji cyfrowej, jak i w formie drukowanych mapek, które pojawiały się na targach turystycznych w kraju i zagranicą oraz dystrybuowane były na licznych wydarzeniach.
Wśród licznych dodatkowych działań warto również wspomnieć wystawę plenerową opowiadającą historię Opactwa Ołbińskiego, stałą ekspozycję w witrynie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, czy specjalny spektakl wykonywany w Kościele św. Wojciecha (OO. Dominikanie) w trakcie Nocy Muzeów.
Aż 8 nagród na światowych festiwalach dla spotu Wrocławia
W 2024 roku spot został nagrodzony na 8 międzynarodowych festiwalach filmów turystycznych (Warszawa, Los Angeles, Cannes, Belgrad, Zagrzeb, Lousa, Terres, Walencja).

Natomiast 27 listopada otrzymał nagrodę za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024.
Organizatorem kampanii był Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a partnerami m.in: Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Spot wyprodukowała Grupa MagicLine, a reżyserem był Michał Zieliński.