wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Akademicki Wrocław
  3. WCA
  4. Miejski Program Wsparcia "MOZART"
  5. III edycja programu MOZART (2014/2015)
  6. dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla - Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.: Badania rynków zagranicznych drogą do efektywniejszego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw

dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla - Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.: Badania rynków zagranicznych drogą do efektywniejszego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw

Data publikacji: Autor:

Edytuj w ACMS

Celem projektu będzie poszerzenie oferty Instytutu Badawczego IPC, a to powinno przełożyć się na pozyskiwanie nowych zleceń i klientów dla firmy oraz ogólny jej rozwój.

Reklama

 

dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla

Uniwersytet Ekonomiczny

Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.

O projekcie

Konieczność większego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw (przez umiędzynarodowienie/internacjonalizację rozumie się podejmowanie działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych) staje się realną potrzebą w coraz bardziej konkurencyjnym świecie. Polskie przedsiębiorstwa, aby się rozwijać i podążać za konkurencją coraz częściej podejmują wysiłek zdobywania rynków zagranicznych. Zdecydowana większość firm podejmuje działania w formie eksportu, ale coraz częściej polskie firmy decydują się także na bardziej zaawansowaną formę ekspansji, np. w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Z punktu widzenia firmy bez względu na jej wielkość czy formę wejścia na rynek zagraniczny niezbędne są informacje zarówno w fazie wejścia na rynek, segmentacji rynku czy w fazie kształtowania programu marketingowego. Nawet w samej Europie, pomimo dość dużych podobieństw, część uwarunkowań jest odmienna.

Na szczęście coraz więcej firm dostrzega konieczność prowadzenia badań przed podejmowaniem strategicznych decyzji, nie tylko jeśli chodzi o działalność zagraniczną, co uzasadnia funkcjonowanie agencji badawczych na rynku. Istotne jest, aby firmy prowadzące badania rynków zagranicznych posiadały odpowiednią wiedzę oraz przygotowanie pod kątem najskuteczniejszych metod i technik prowadzenia badań, uwarunkowań prawnych, technologicznych, kulturowych czy społecznych w danym kraju.

Przedmiotem projektu jest diagnoza potrzeb pracowników firmy IPC w zakresie wiedzy o funkcjonowaniu i prowadzeniu badań na rynkach zagranicznych, analiza pod kątem wyboru rynków, na których będą oferowane usługi badawcze, analiza konkurencji na rynku polskim, analiza trendów w zakresie stosowania badań na różnych rynkach, analiza pod kątem wyselekcjonowania potencjalnych partnerów do współpracy na wybranych wcześniej rynkach, dopasowanie oferty badawczej rynków zagranicznych do możliwości firmy i potrzeb rynku.

Celem projektu jest przygotowanie pracowników firmy Instytut Badawczy IPC do prowadzenia badań na rynkach zagranicznych, uwzgledniające specyfikę poszczególnych krajów oraz pomoc w przygotowaniu oferty badań na rynkach zagranicznych. 

Reklama