wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2024
  3. Projekt nr 215

Nr projektu Nr projektu 215

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Pieszo, Rowerowo i Samochodowo na Gądowie Małym [WBO. 2024]

  • Kategoria rewitalizacja

  • Budżet zweryfikowany 1 500 000 zł

  • Status Niewybrany w głosowaniu

  • 0

    Statystyki Oddanych głosów

  • Lider projektu: Zbigniew Krysa

Komentarz UMW po II etapie oceny

Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami w zakresie likwidacji barier architektonicznych (likwidacja schodów usytuowanych po obu stronach mostku w ciągu ul. Bajana na wysokości skweru księdza Leszka Jabłońskiego) oraz przebudowy 2 ciągów pieszo-rowerowych o łącznej długości około 200 metrów wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu, dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu, wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Balonową w pobliżu numerów 27-29, wykonanie ciągu pieszego (zagospodarowanie skweru/przedeptu) przy ul. Hynka/Balonowa - około 25 m2, wykonanie poręczy na schodach przy ul. Bajana/Bulwaru Dedala, doświetlenie 6 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Bajana/Bystrzyckiej, ul. Drzewieckiego/Szybowcowej oraz ul. Drzewieckiego/Balonowej. Zieleń w pasie drogowym nie powinna zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu, ograniczać wymaganego pola widoczności, skrajni oraz utrudniać utrzymania drogi. Tym samym nasadzenia powyżej 1 metra nie powinny znajdować się w polach widoczności na wlotach skrzyżowań, zjazdach czy przejściach dla pieszych, a także nie mogą przysłaniać sygnalizacji czy znaków drogowych. Należy uwzględnić wzrost w ciągu całego okresu wegetacyjnego, by zieleń nie wkraczała w przestrzeń dla pieszych, rowerzystów i pojazdów. Przed wykonaniem nasadzeń konieczne jest zweryfikowania i uwzględnienie istniejącej infrastruktury podziemnej. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 151 i 215.

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt oceniony pozytywnie z uwagami. Zakres do realizacji: likwidacja barier architektonicznych (likwidacja schodów usytuowanych po obu stronach mostku w ciągu ulicy Bajana na wysokości skweru księdza Leszka Jabłońskiego) oraz przebudowa 2 sztuk ciągów pieszo-rowerowych o łącznej długości około 200 metrów wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu, dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu, wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Balonową na numerów 27-29, wykonanie ciągu pieszego (zagospodarowanie skweru/przedeptu) przy ul. Hynka/Balonowa - około 25 m2, wykonanie poręczy na schodach Bajana/Bulwar Dedala, doświetlenie 6 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Bajana/Bystrzycka, Drzewieckiego/Szybowcowa oraz Drzewieckiego/Balonowa. Zieleń w pasie drogowym nie powinna zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu, ograniczać wymaganego pola widoczności, skrajni oraz utrudniać utrzymania drogi. Tym samym nasadzenia powyżej 1 metra nie powinny znajdować się w polach widoczności na wlotach skrzyżowań, zjazdach czy przejściach dla pieszych, a także nie mogą przysłaniać sygnalizacji czy znaków drogowych. Należy uwzględnić wzrost w ciągu całego okresu wegetacyjnego, by zieleń nie wkraczała w przestrzeń dla pieszych, rowerzystów i pojazdów. Przed wykonaniem nasadzeń konieczne jest zweryfikowania i uwzględnienie istniejącej infrastruktury podziemnej. Negatywna ocena dla udrożnienia przepustowości ulicy Szybowcowej poprzez budowę/wydzielenie prawo skrętu na skrzyżowaniu Szybowcowa/Bajana od strony Hali Tęcza wraz z uporządkowaniem miejsc parkingowych i dostosowaniem cyklu sygnalizacji świetlnej - w ramach WBO nie realizuje się projektów zmian w organizacji ruchu. Wykonanie przejść dla pieszych przez ul. Balonową na wysokości (A) numerów 1-3 i (B) numerów 27-29 - przejście dla pieszych przy ulicy Horbaczewskiego 1-3 zlecone inwestorowi zewnętrznemu. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu. Projekt w negatywnie ocenionym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1) i 8) uchwały numer LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 151, 215.

Opis projektu

Tym razem chcemy wykonać prace w kilku punktach osiedla, tak aby bezpośrednimi beneficjentami byli wszyscy mieszkańcy Gądowa oraz przyległych osiedli.

Kontynuujemy pracy w centrum osiedla - chcemy uporządkować teren wokół wiaduktu przy parku da Vinci na ul. Bajana. Jest tam bałagan w ciągach komunikacji pieszo-rowerowej i parkowaniu samochodów.

Chcemy udrożnić wyjazd spod Hali Tęcza poprzez wykonanie nowego pasa do skrętu w prawo (lub na wprost) oraz chcemy tam uporządkować parkowanie.

Dodatkowo kilka pomniejszych prac: dziury na Horbaczewskiego, przedept na Hynka, doświetlenie i zbudowanie brakujących przejść na Balonowej, Szybowcowej, Drzewieckiego.

Zakres duży, bo chcemy dużo zrobić dla jak największej liczby mieszkańców.

Uzasadnienie projektu

Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pieszo-rowerowym i samochodowym oraz poprawa walorów otoczenia poprzez modernizację i przebudowę infrastruktury drogowej na Gądowie.

Wrocław boryka się z problemami zdegradowanych nawierzchni pieszych, rowerowych, drogowych, barierami architektonicznymi dla osób niepełnosprawnych i starszych, blokowaniem chodników przez samochody oraz zaburzeniem przestrzeni urbanistycznej.

Projekt WBO dostosowuje przestrzeń do potrzeb mieszkańców oraz poprawia estetykę miasta.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy osiedli: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy przemieszczający się pieszo, rowerem i samochodem.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

100 000

Elementy projektu

1 x Likwidacja barier architektonicznych (likwidacja schodów usytuowanych po obu stronach mostku w ciągu ulicy Bajana na wysokości skweru ks. Leszka Jabłońskiego) oraz przebudowa 2 szt. ciągów pieszo-rowerowych o łącznej długości ok. 200 m wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu
1 x Dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu
1 x Wykonanie ciągu pieszego (zagospodarowanie skweru/przedeptu) przy ul. Hynka/Balonowa - około 25 m2
1 x Wykonanie poręczy na schodach Bajana/Bulwar Dedala
6 x Doświetlenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Bajana/Bystrzycka, Drzewieckiego/Szybowcowa oraz Drzewieckiego/Balonowa

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Gądów-Popowice Płd. Osiedle

Lokalizacja szczegółowa brak.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.

0

Liczba głosów: internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.

Dotyczy głosów ważnych.

Internet

0

Papier

0

Płeć: kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Dotyczy głosów ważnych.

Kobiety

0

Mężczyźni

0

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.