Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
- Zapraszam serdecznie na wydarzenie "Kolejowe Zakamarki Wrocławia". Nowością są aż trzy kolejne trasy pozwalające przejechać przez niezwiedzone dotychczas "zakamarki". Dochód ze sprzedaży biletów będzie przeznaczony na renowację zabytkowego taboru, a dochód ze sprzedaży gadżetów klubowych i pamiątek na cele statutowe stowarzyszenia - te będą dostępne do zakupienia w barze, znajdującym się w jednym z wagonów – informuje Michał Wychodil z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Pociąg retro 2023. Zajrzyj do kabiny maszynisty…
Jedną z głównych atrakcji podróży składem historycznym jest przejazd nie tylko po odcinkach dostępnych dla rozkładowych pociągów pasażerskich, ale również podróż torami, po których na co dzień jeżdżą wyłącznie pociągi towarowe.
- Podczas postojów na stacjach, zmian kierunku jazdy, można wyjść na peron, obejrzeć dworzec, obserwować lokomotywę wykonującą manewry oraz odłączanie, podpinanie jej do składu jak i posłuchać opowieści klubowego przewodnika – mówi Michał Wychodil.

Będzie można też zajrzeć do kabiny maszynisty i przyjrzeć się pulpitowi sterowniczemu.
Pociąg retro 2023. Rozkład jazdy. Sprawdź!
W dniu 28 maja 2023 będą cztery przejazdy.
Pociąg „zakamarki zachodnie”
Uwaga! Wszystkie miejsca na ten pociąg są aktualnie zarezerwowane. Miejsca będą dostępne w przypadku braku opłat za dokonane już rezerwacje.
"Wyruszamy ze stacji Wrocław Główny, kierujemy się estakadą w kierunku Mikołajowa, ale po minięciu wiaduktu nad torami do Dworca Świebodzkiego, zjeżdżamy w dół łącznicą towarową. Następnie przecinamy ulicę Fabryczną i Robotniczą, przejedziemy pod nowym wiaduktem tramwajowym (kierunek Nowy Dwór). Po kilkuset metrach wjeżdżamy na stację towarową Wrocław Gądów, a kawałek dalej wracamy na tory, po których jeżdżą na co dzień pociągi pasażerskie.
Dojeżdżamy do stacji Wrocław Leśnica, na której lokomotywa wykona manewry i zmianę kierunku jazdy pociągu. Na stacji można podziwiać wyremontowane zabytkowe wiaty peronowe oraz budynek dworca. Trasa powrotna dla odmiany prowadzi przez Wrocław Muchobór, za którym wjedziemy na łącznicę umożliwiającą niegdyś bezpośredni wjazd na Dworzec Świebodzki z tego kierunku. Następnie jadąc wzdłuż ulicy Manganowej, odbijamy w prawo od torów prowadzących na Świebodzki i nad ulicą Grabiszyńską “domykamy” pętlę. Po ponownym przejeździe zabytkową estakadą miejską dojedziemy na stację Wrocław Główny.
Z względu na krótszy czas trwania i porę dnia, polecamy ten kurs jako najlepszy wybór dla rodzin z małymi dziećmi” - piszą organizatorzy.
Cena biletu: Bilet ulgowy 29 PLN / Bilet normalny 39 PLN
Pociąg „Zakamarki Towarowej Obwodnicy Wrocławia”
„Wyruszamy z Wrocławia Głównego w kierunku zachodnim, przejeżdżamy zabytkową estakadą w kierunku Mikołajowa, a następnie odbijamy w prawo od torów prowadzących do Poznania, przejeżdżamy przez nowy przystanek Szczepin i po minięciu historycznej zabudowy i doków portu miejskiego, dojeżdżamy do stacji Wrocław Nadodrze.
Tam po zmianie “czoła” wracamy na Mikołajów, a zaraz po jego minięciu, nad ulicą Robotniczą wjeżdżamy na towarową obwodnicę Wrocławia. Jadąc nią mijamy ulicę Grabiszyńską dolnym wiaduktem, następnie Wzgórze Gajowickie, ulicę Hallera, Górkę Skarbowców i siedzibę Telewizji przy ul. Karkonoskiej. Dalej, mijając Wzgórze Gajowe, zbliżymy się do wiaduktu nad ulicą Buforową.
Po kilku minutach pociąg przejedzie przez towarową część Brochowa, mijając “od zaplecza” brochowską lokomotywownię, jeszcze niedawno kojarzącą się z długimi rzędami odstawionych lokomotyw. Stamtąd dojedziemy do stacji Siechnice. Po zmianie kierunku przejedziemy towarową częścią Brochowa i wrócimy na Wrocław Główny” – zapowiadają organizatorzy.
Cena biletu: Bilet ulgowy 38 PLN / Bilet normalny 48 PLN
Pociąg „Zakamarki północno-zachodnie”
„Wyruszamy z Wrocławia Głównego w kierunku zachodnim, przejeżdżamy zabytkową estakadą, następnie przez Wrocław Muchobór dojeżdżamy do Kuźnik. Stamtąd po zmianie kierunku udamy się na stację towarową Wrocław Gądów, przejeżdżając pod samochodową estakadą “Gądowianką”.
Z Gądowa skręcamy w kierunku północno-wschodnim, koło C.H. Magnolia i wzdłuż ulicy Starogranicznej wjedziemy na tory w kierunku Poznania. Miniemy Popowice, Różankę i dojedziemy do Osobowic, gdzie nastąpi kolejna zmiana kierunku. Następnie pociąg wróci do Wrocławia Głównego najkrótszą trasą czyli przez Różankę, Popowice i Mikołajów a, na koniec przejeżdżając ponownie miejską estakadą kolejową z 1901 roku - informują organizatorzy na swojej stronie internetowej”.
Cena biletu: Bilet ulgowy 35 PLN / Bilet normalny 45 PLN
Pociąg „Zakamarki południowe”
„Udajemy się pociągiem w kierunku Siechnic, gdzie lokomotywa wykona manewry i zmianę kierunku. Następnie przejedziemy towarową (wschodnią) częścią Brochowa i miniemy “od zaplecza” brochowską lokomotywownię, jeszcze niedawno kojarzącą się z długimi rzędami odstawionych lokomotyw.
Następnie pociąg przejedzie pod wschodnią Kładką Brochowską i wjedziemy na towarową obwodnicę Wrocławia. Jadąc nią miniemy m.in. wzgórze Gajowe, siedzibę Telewizji przy ul. Karkonoskiej czy Górkę Skarbowców. Przy Wzgórzu Gajowickim wjedziemy na kolejną łącznicę towarową, aby wjechać na wiadukt nad ul. Grabiszyńską – najwyższy punkt kolejowy we Wrocławiu. Z łącznicy zjedziemy na tory prowadzące w kierunku Głogowa i dojedziemy do stacji Wrocław Kuźniki.
Stamtąd po kolejnej zmianie kierunku wrócimy na Wrocław Główny, przejeżdżając estakadą kolejową z 1901 roku” – zapowiadają organizatorzy.
Cena biletu: Bilet ulgowy 39 PLN / Bilet normalny 49 PLN
Pociąg retro 2023. Kupując bilet, ratujesz zabytki kolejnictwa
- Wybierając się z nami na wycieczkę wspierasz ratowanie zabytków kolejnictwa: zyski ze sprzedaży biletów oraz klubowych gadżetów i pamiątek przeznaczane są na remonty lub prace bieżące przy naszym zabytkowym taborze – dodaje Wychodil.
Pociąg retro 2023. W pociągu będzie czynny bar
Pociągi poprowadzi lokomotywa spalinowa SM30 z lat 50 lub 60., z wagonami osobowymi serii Bi z 1929 r. Skład nie jest ogrzewany, co należy wziąć pod uwagę w doborze ubrań w przypadku niższych temperatur. W pociągu funkcjonuje bar serwujący kawę z ekspresu, herbatę i zimne napoje. Można w nim także kupić klubowe gadżety. Cały zysk ze sprzedaży w barze będzie przeznaczony na cele statutowe klubu.