wroclaw.pl strona główna

UWAGA! Ryanair zmieni wymiary podręcznego bagażu bezpłatnego

  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Trwające konsultacje
  5. Jak odnowić ulicę Szczytnicką? Etap II
  6. Zgłoś opinię!

Zebrane opinie pomogą w opracowaniu koncepcji przebudowy ul. Szczytnickiej we Wrocławiu na odcinku od skweru Adolfa Marii Bocheńskiego do skrzyżowania z ul. Reja, wraz z placem na skrzyżowaniu ulic Szczytnickiej, Polaka, Ładnej, Reja, Nehringa i Skłodowskiej–Curie.

Zapoznaj się z rekomendacjami narady obywatelskiej, które znajdują się poniżej.

Jeśli masz do nich jakiś komentarz, przekaż go poprzez e-formularz zamieszczony na dole strony.

Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej. Oleksandr Poliakovsky - wroclaw.pl
Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej.

Rekomendacje przyjęte

Rekomendacja 1

Działania realizowane w ramach przebudowy ulicy Szczytnickiej powinny mieć na celu:

  • stworzenie przestrzeni, w której zharmonizowane zostaną interesy wszystkich jej użytkowników, w szczególności
    • mieszkańców ul. Szczytnickiej i okolicznych ulic,
    • właścicieli i użytkowników nieruchomości innych niż mieszkalne (np. lokali handlowych i usługowych),
    • osób korzystających z ul. Szczytnickiej jako ciągu komunikacyjnego.
  • poprawę bezpieczeństwa wszystkich użytkowników przestrzeni (pieszych, rowerzystów, pasażerów i kierowców środków transportu zbiorowego i pojazdów prywatnych);
  • poprawę komfortu mieszkańców ulicy Szczytnickie, w tym ograniczenie hałasu, zanieczyszczeń generowanych przez transport i innych uciążliwości;
  • zapewnienie dostępności przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami (osób starszych, osób z niepełnosprawnością lub innych mających trwale lub czasowo naruszoną sprawność w zakresie mobilności czy percepcji).

Rekomendacja 2

Przyjęte rozwiązania w zakresie projektu ulicy Szczytnickiej (układu jezdni, małej architektury, roślinności), zastosowanych technologii, przebiegu i harmonogramu prac powinny uwzględniać interesy użytkowników ul. Szczytnickiej i ulic sąsiednich, zwłaszcza mieszkańców i właścicieli lokali handlowych i usługowych, na których wpływ mieć będzie przebudowa ulicy Szczytnickiej.

Rekomendacja 3

Wskazane jest uspokojenie ruchu w ciągu ulicy Szczytnickiej, w szczególności:  

  • ograniczenie liczby przejeżdżających pojazdów,
  • ograniczenie rzeczywistej prędkości przejeżdżających pojazdów,
  • wyeliminowanie ruchu pojazdów ciężkich (o całkowitej masie dopuszczalnej powyżej 3,5 t) z wyjątkiem środków komunikacji zbiorowej i pojazdów niezbędnej obsługi infrastruktury.

Rekomendacja 4

W celu realizacji rekomendacji 3 proponuje się ograniczenie ruchu na ulicy Szczytnickiej do pojazdów: uprzywilejowanych, mieszkańców, komunikacji zbiorowej, obsługi bytowej nieruchomości, dostaw do lokali oraz rowerzystów.

Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej. Oleksandr Poliakovsky - wroclaw.pl
Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej.

Rekomendacja 5

Rekomenduje się zastosowanie rozwiązań, które podkreślą tożsamość ul. Szczytnickiej, zgodnie z propozycjami przedstawionymi przez projektanta w przekazanych uczestnikom narady prezentacjach, w tym w szczególności w zakresie:

  • oświetlenia (rozmieszczenia i wzorów lamp);
  • małej architektury (ławek, stojaków rowerowych, koszy na śmieci itp.);
  • drewnianej kostki w miejscu dawnej Łachy Szubienicznej;
  • charakterystycznej dla Zatumia kolorystyki kamienic, liternictwa szyldów itp.
  • roślinności opartej na motywie ogrodów różanych.
  • Jednocześnie apeluje się do Urzędu Miejskiego oraz Rady Osiedla o włączenie się w promocję przyjętych rozwiązań estetyzujących przestrzeń ulicy Szczytnickiej.

Rekomendacja 6

W przypadku realizacji koncepcji A rekomenduje się zastosowanie szlifowanej kostki brukowej i zastosowanie wtopionego (zlicowanego) krawężnika.

Rekomendacja 7

W przypadku realizacji koncepcji B rekomenduje się:

  • zlicowanie powierzchni chodnika i drogi rowerowej z zastosowaniem wtopionego krawężnika;
  • oddzielenie ruchu pieszego od rowerowego wraz ze zróżnicowaniem w miarę możliwości koloru nawierzchni chodnika i drogi rowerowej;
  • stworzenia ciągu pieszo-rowerowego wyłącznie na odcinkach, gdzie rozdzielenie ruchu jest niemożliwe ze względu na zbyt małą szerokość dostępnego pasa.

Rekomendacja 8

Zaleca się przeanalizowanie możliwości przeniesienie przystanku tramwajowego Reja (w kierunku do Ronda Reagana) w inne miejsce i wskazuje jako potencjalną lokalizację początek ul. M. Curie-Skłodowskiej naprzeciwko przystanku Reja dla ruchu w stronę ul. Wyszyńskiego.

Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej. Oleksandr Poliakovsky - wroclaw.pl
Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej.

Rekomendacja 9

Rekomenduje się utworzenie co najmniej jednego dodatkowego przejścia dla pieszych w ciągu ul. Szczytnickiej (w przybliżeniu w połowie długości odcinka między Skwerem Adolfa Marii Bocheńskiego a Placem Benedykta Polaka) oraz kilku miejsc umożliwiających łatwe zejście z chodnika na jezdnię osobom z ograniczoną mobilnością i innym osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rekomendacja 10

Za wskazane uznaje się przygotowanie przez Urząd Miejski wariantowych analiz organizacji ruchu samochodowego na okolicznych ulicach przy wprowadzeniu ograniczenia ruchu na ul. Szczytnickiej w celu wyboru rozwiązania, które zminimalizuje wzrost ruchu na ulicach Ładnej i Piwnej. Wybór najlepszego wariantu powinien być tematem osobnych konsultacji społecznych.

Reklama