FILTRUJ
Prezentacja najciekawszych tytułów kinowych minionych miesięcy w wyjątkowym miejscu, czyli na Rynku. Start seansów o 22.00 na Rynku.
Hongkong, skąpany w złotym świetle lata 60. Chow Mo-wan i Su Li-zhen mieszkają w sąsiadujących ze sobą wynajętych mieszkaniach.
Idealnie uczesany dziennikarz i elegancka sekretarka w perfekcyjnie skrojonych sukienkach wymieniają na schodach zdawkowe uprzejmości.
Do czasu, gdy nie odkryją, że ich małżonków połączył romans. Milczące porozumienie stanie się podłożem relacji, która w tym miejscu i w tym czasie nie powinna była się wydarzyć.
Wielki powrót Mike’a Millsa, twórcy niezapomnianych Debiutantów, a także Joaquina Phoenixa, który w C’mon C’mon zagrał swoją pierwszą od czasów Jokera rolę – zaskakując i całkowicie redefiniując swój wizerunek. Jego bohater Johnny, dziennikarz radiowy, uczy się uważnie słuchać, tworzyć trwałe więzi, naprawiać błędy przeszłości i… przytulać.
Adaptacja głośnej powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych. Historia ekscentrycznej, mieszkającej w Kotlinie Kłodzkiej kobiety, która próbuje rozwikłać zagadkę tajemniczych zgonów myśliwych.
Jeden z najgłośniejszych filmów zeszłorocznego Berlinale. Po udanej wycieczce w rewiry kina kostiumowego (Portret kobiety w ogniu) Céline Sciamma powraca do korzeni.
Twórca Holy Motors powraca do swoich neobarokowych korzeni i szalonych, wyrafinowanych inscenizacyjnie historii o miłości w stylu Złej krwi i Kochanków z Pont-Neuf. Annette to spektakularny musical oparty na pomyśle i piosenkach legendarnego zespołu Sparks.
Jasmila Žbanić pokazuje w tym nominowanym do Oscara, poruszającym dramacie, przeboju festiwalu w Wenecji w 2020 roku, jedną z najczarniejszych kart współczesnej historii Europy – masakrę w Srebrenicy. Główną bohaterką jest tłumaczka (Jasna Duričić) – ktoś między zagubionymi stronami, starająca się scalić świat zmierzający ku zagładzie. Klasyczną, męską optykę wojny zastępuje nieoczywiste spojrzenie kobiet – głównej protagonistki oraz urodzonej w Sarajewie bośniackiej reżyserki.
Belle to historia wrażliwej Suzu, która mieszka z ojcem w japońskim mieście Kōchi. Dziewczyna w młodym wieku straciła mamę i porzuciła przez to ukochany śpiew, który przywoływał zbyt wiele bolesnych wspomnień. Miejscem, w którym jej smutki znajdują ujście, staje się wirtualna rzeczywistość U.
Najnowszy film Pedra Almodóvara, z nagrodzoną za swoją rolę na festiwalu w Wenecji Penélope Cruz, to wyznanie wiary w siłę w kobiet, ich solidarność i odwagę. Żywiołowe, ciepłe, ale niepozbawione dramatycznych zwrotów akcji, pełne nadziei, która przychodzi po bolesnych stratach. Bohaterki filmu, Janis i Ana, spotykają się na oddziale położniczym.
Obsypany nagrodami, jeden z najgłośniejszych filmów sezonu. Efektowne zwieńczenie „trylogii Oslo”, na którą składają się pamiętne Reprise oraz Oslo, 31 sierpnia. Opowieść o dobiegającej trzydziestki Julie (nagrodzona za tę rolę w Cannes Renate Reinsve), która tkwi w stabilnym, lecz nieco monotonnym związku z odnoszącym sukcesy rysownikiem Akselem.
Pełnometrażowy debiut Tomasza Habowskiego. Film zachwycił publiczność i jury festiwalu w Gdyni i jest niczym powracająca piosenka, której nie można zapomnieć. Historia przywodzi na myśl najlepsze tytuły światowego kina indie, takie jak Frances Ha, Once czy Przed wschodem słońca.
Rynek, Wrocław